tag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post7542025349304466454..comments2024-03-28T15:35:53.120+01:00Comments on Trzymaj Koło: Kadencja, czy siła ?Trzymaj Kołohttp://www.blogger.com/profile/01799938237504982672noreply@blogger.comBlogger9125tag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-85466667236154821572022-04-25T20:55:38.257+02:002022-04-25T20:55:38.257+02:00Ja mam tak, że chodzę szybciej od (nieprofesjonaln...Ja mam tak, że chodzę szybciej od (nieprofesjonalnych) biegaczy. Szczególnie na dłuższym dystansie. Biegiem nie pokonam nawet 100m bez zadyszki. Na rowerze mogę przejechać 50km bez zmęczenia w żółwim tempie około 10 km/h. Za to z prawdziwą prędkością 20 km/h zmęczę się w kilka minut. Najprawdopodobniej mam coś nie tak albo z płucami albo z techniką oddychania.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-42558591263242461642019-06-10T09:16:27.491+02:002019-06-10T09:16:27.491+02:00Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.truongmuunghenhanhttps://www.blogger.com/profile/04147136240476753936noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-81986188806670664022017-08-25T12:50:30.075+02:002017-08-25T12:50:30.075+02:00Kurcze, dla mnie kadencja 90 to juz jazda silowa. ...Kurcze, dla mnie kadencja 90 to juz jazda silowa. Niby moge tak jechac ale czuje ze sie nogi bez sensu mecza. Wole zrzucic bieg i miec kadencje 100 - 105 bo to dla mnie optymalna wartosc.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-26736680013749128532015-02-16T18:26:12.629+01:002015-02-16T18:26:12.629+01:00Wojtek,
to bywa bardzo różnie, ale zazwyczaj kaden...Wojtek,<br />to bywa bardzo różnie, ale zazwyczaj kadencja powyżej 120 jest niekorzystna, bardzo ciężko utrzymać optymalną technikę pedałowania. Również mięśnie lubią pracę z określoną prędkością. <br />Bardzo możliwe, że jesteś tym szczęśliwcem, co to nie potrzebuje pracować nad swoją kadencją...Marekhttps://www.blogger.com/profile/17063587568842611075noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-56650910894573473312015-01-20T19:10:36.101+01:002015-01-20T19:10:36.101+01:00https://www.youtube.com/watch?v=dKDgNRGUIuA
do zry...https://www.youtube.com/watch?v=dKDgNRGUIuA<br />do zrywania Frooma pod Ventoux mi "trochę" brakuje, ale w końcu trzeba się uczyć od najlepszych ;-)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14416379576903363309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-58103922613451183372015-01-20T19:03:36.358+01:002015-01-20T19:03:36.358+01:00Kadencja 100 to już jest bardzo miękko i nie ma po...Kadencja 100 to już jest bardzo miękko i nie ma potrzeby jeszcze tego zwiększać moim zdaniem :)Trzymaj Kołohttps://www.blogger.com/profile/01799938237504982672noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-84550099625111090632015-01-20T18:34:38.758+01:002015-01-20T18:34:38.758+01:00Bardzo przydatny wpis. Dzięki!
Mam tylko jedno py...Bardzo przydatny wpis. Dzięki!<br /><br />Mam tylko jedno pytanie: Co to jest "wysoka kadencja"?<br />Na własnym przykładzie: Generalnie jeżdżę z wysoką kadencją.<br />Na treningach interwały wytrzymałościowe staram się jeździć w okolicach 100. Jest to dla mnie optimum. W okolicach 115 jest troszeczkę ciężej. Powinienem trzymać się zasady "im szybciej, tym lepiej" i po przyzwyczajeniu się do 115, ćwiczyć 130, itd. Czy poprzestać na 100?<br />No i jak na zawodach? Używać wypracowanych ~130obr/min czy tylko trenować na takich obrotach a na zawodach używać niższych, powiedzmy 100obr/min ?<br /><br />Myślę, że na to pytanie będę sobie w stanie sam odpowiedzieć po kilku sezonach pracowania nad kadencją, ale może ktoś już jest bogatszy o to doświadczenie i oszczędzi mi eksperymentowania :)Anonymoushttps://www.blogger.com/profile/14416379576903363309noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-76314774364523195992014-02-23T12:01:29.248+01:002014-02-23T12:01:29.248+01:00A nie jest tak, że kręcąc szybciej czyli z wiekszą...A nie jest tak, że kręcąc szybciej czyli z wiekszą kadencją, to nacisk na pedały w każdym obrocie jest mniejszy niż kręcąc wolniej ? No bo robiąc cos wolniej, tu kręcąc korbą, można włozyć w to więcej wysiłku,niż robiąc cos szybko - pedałować.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-290290554791479502.post-4141550577559825822013-07-05T12:12:12.313+02:002013-07-05T12:12:12.313+02:00O jednym trzeba pamiętać - i pewno o tym wiesz, al...O jednym trzeba pamiętać - i pewno o tym wiesz, ale nie napisałeś - żeby poruszać się należy wygenerować jakąś określoną moc. I teraz upraszczając sprawę: żeby zwiększyć moc, należy albo przyłożyć do pedałów większą siłę, albo naciskając z tą samą siłą zwiększyć obroty korby. <br />Czyli dochodzimy do wniosku, że jeśli dla korby z ramieniem długości 170mm możemy naciskać pedała z siłą np. 200N kręcąc korbą np. 60 obr/min i generować moc ok. 210W to pomimo, że nie możemy już zmusić mięśni do mocniejszego naciskania pedełów, można jechać szybciej (generować wyższą moc) kręcąc szybciej korbą: 70 rpm to już ok. 250W, 80rpm to ok. 290W, 90rpm to ok. 330W - jak widać przy ok. 200N każde 10 obr/min to dodatkowy zysk w postaci wygenerowania 40W mocy. 20 obr/min to ok. 80W, a to już robi się dość poważny zysk mocy, mogący decydować o wyniku - zwiększenie prędkościo obrotowej z 70obr/min do 90 nie jest aż takie trudne.<br />Oczywiście czym większa siła przyłożona do pedała (i dźwignia), tym bardziej moc będzie wzrastać (i odwrotnie), ale zasada jest prosta: nie zwiększając siły nóg można wygenerować znacznie większą moc zwiększając prędkość obrotową korby. Oczywiście wyćwiczenie odpowiedniej kadencji zajmuje trochę czasu, ale jak widać zdecydowanie warto to zrobić.Anonymousnoreply@blogger.com